eLegitymacja / mLegitymacja
mLegitymacja
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie. Jest to bezpieczne, nowoczesne i bezpłatne narzędzie, będące częścią aplikacji mObywatel. Żeby z niej skorzystać, potrzebny jest tylko smartfon z systemem Android lub IOS.
Cyfrowa legitymacja szkolna (mLegitymacja) jest tak samo ważna jak tradycyjny dokument. Dzięki niej skorzystasz ze zniżek, na przykład na bilet na pociąg. Legitymację można dodać na jednym urządzeniu z aplikacją mObywatel Junior i na czterech z aplikacją mObywatel.
Jak dodać legitymację na telefonie?
- Pobierz aplikację mObywatel ze sklepu Google Play (Android) lub App Store (iOS).
- Uruchom aplikację i wybierz wersję mObywatel Junior.
- Ustaw PIN i zeskanuj poniższy kod QR, aby dodać legitymację.
- Dokończ aktywację aplikacji. Gotowe!
Masz już aplikację mObywatel i używasz mDowodu? Przejdź do dodawania legitymacji szkolnej i zeskanuj poniższy kod QR.
eLegitymacja
e-legitymacja to plastikowa karta, zastępująca dotychczasowy dokument papierowy. Aby legitymacja mogła zostać wydana uczniowi, musi zostać spersonalizowana tj. na blankiecie muszą zostać nadrukowane w odpowiedniej technice dane ucznia. Poniżej znajdują się instrukcje przesyłania zdjęcia przez przeglądarkę internetową.
Dodanie zdjęcia przez ucznia, rodzica lub opiekuna przez przeglądarkę internetową
Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać również zdjęcie poprzez panel dostępny przez przeglądarkę internetową, czyli logując się do systemu LIBRUS Synergia. Panel został włączony wyłącznie w widoku alternatywnym, w związku z czym po zalogowaniu do Synergii, w pierwszej kolejności należy skorzystać z przycisku Widok alternatywny.
Następnie w menu znajdującym się z lewej strony użytkownik wybiera sekcję Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji. Podobnie jak w przypadku aplikacji mobilnej, w widoku dostępne są informacje dla użytkownika, opisujące wymagania dla przesyłanego zdjęcia. Zaprezentowane są także przykładowe zdjęcia wykonane poprawnie i zgodne z wytycznymi, jak również przykłady nieprawidłowych zdjęć.
Po zapoznaniu się z wytycznymi użytkownik zaznacza wymagane oświadczenie o treści “Oświadczam, że zapoznałem/am się z powyższymi wytycznymi, a moje zdjęcie spełnia wszystkie wymogi” i korzysta z przycisku Przejdź dalej.
Na kolejnym etapie wskazuje zdjęcie, przeciągając i upuszczając plik w widocznym miejscu lub korzysta z opcji Wybierz plik z dysku, wskazując lokalizację pliku na dysku urządzenia.
Po załączeniu pliku, aplikacja umożliwi wykadrowanie zdjęcia oraz automatycznie zadba o odpowiednią kompresję.
Skorzystanie z przycisku Zapisz zdjęcie i przejdź dalej, spowoduje zapisanie skonfigurowanego zdjęcia oraz umożliwi przesłanie go do sekretariatu szkoły. Aplikacja za pomocą odpowiednich statusów umożliwia śledzenie procesu akceptacji zdjęcia po stronie szkoły.
W przypadku konieczności zmiany zdjęcia należy skorzystać z opcji Zmień zdjęcie, dostępnej w prawym górnym rogu ekranu.
Usuwanie zdjęć
Uczeń, rodzic lub opiekun mogą wysłać prośbę o usunięcie zdjęcia poprzez aplikację mobilną Librus albo poprzez panel dostępny przez przeglądarkę internetową (po zalogowaniu do systemu LIBRUS Synergia). Proces ten w obu przypadkach wygląda bardzo podobnie.
W przypadku aplikacji mobilnej, po przejściu do widoku Zdjęcia do legitymacji, użytkownik skorzysta z opcji Zgłoś prośbę o usunięcie zdjęcia.
W celu usunięcia zdjęcia z poziomu systemu LIBRUS Synergia wybiera sekcję Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji i skorzysta z opcji Zgłoś prośbę o usunięcie zdjęcia.
W obu przypadkach po przesłaniu prośby o usunięcie zdjęcia pracownik sekretariatu zobaczy w nowym widoku zarządzania zdjęciami status zdjęcia Prośba o usunięcie.
Po przejściu do podglądu zdjęcia pracownik sekretariatu może zatwierdzić usunięcia zdjęcia lub odrzucić prośbę. W momencie zmiany statusu, do ucznia, rodzica i opiekuna zostanie wysłana wiadomość systemowa o jego zmianie.